Hanapin Marketing, een groot Amerikaans bureau dat internetmarketingdiensten levert, levert jaarlijks rapporten over de status en trends van de online advertentiemarkt aan het grote publiek. Dit jaar was het rapport volledig gericht op het e-commerce segment. Hanapin Marketing is de afgelopen jaren een van Amerika’s vijf snelst groeiende bedrijven op de Inc.-lijst geweest. 5000 Hier zijn enkele van de meest merkwaardige cijfers, inzichten en voorspellingen van Hanapin Marketing’s wereldwijde e-commerce marktonderzoek. Het rapport is tot stand gekomen als resultaat van drie onderzoeken waaruit bleek:
In totaal namen vertegenwoordigers van 910 verschillende merken en agentschappen deel aan de peilingen, waarvan de geografie als volgt is: Tegelijkertijd vertegenwoordigde het topmanagement 40% van alle respondenten, 36% waren middenmanagers en 24% gewone specialisten. Bestudeer deelnemers Door de analyse van het onderzoek krijgt u een idee van de beste kanalen en formaten van online adverteren, de zwakke punten van marketeers en de plaats van winkels in sociale netwerken van vandaag. De geïdentificeerde trends zijn grotendeels waar voor de markt. Waar merken het meest investeren Hieruit volgt dat promotie in zoekmachines het meest gevraagd is, maar, opgevat als basis voor de basis voor promotie in e-commerce, staan handelsbedrijven slechts op de vijfde plaats. De meeste marketeers noemen dit advertentieformaat een zwak punt. Meer dan 60% van de experts gaf toe dat ze geen feedmanagementdiensten gebruiken om het assortiment bij te werken en correct te markeren voor verschillende platforms, wat de potentiële effectiviteit van dergelijke plaatsingen duidelijk vermindert. En toch staan handelsbedrijven qua investeringsgroei op de tweede plaats na het zoeken, wat aangeeft dat dit formaat als belangrijk en noodzakelijk wordt beschouwd voor ontwikkeling. Verhoging van investeringen in verschillende promotiekanalen Bovendien zijn Shopping-campagnes niet opgenomen in de lijst van advertentiecampagnes waarvoor het afgelopen jaar is bezuinigd. De verlaging van de financiering had hier in de eerste plaats gevolgen voor media-advertenties, remarketing en sociale netwerken. Interessant is dat 26% van de respondenten over de hele linie geen bezuinigingen op advertentiebudgetten meldde. Bezuinigingen op budgetten Pay-per-click-advertenties blijven een van de meest populaire promotiemethoden. Op de vraag of u uw bedrijf in de afgelopen 12 maanden hebt laten groeien met PPC, gaf 56% van de ondervraagden een zelfverzekerd positief antwoord. 28% van de respondenten kreeg weinig hulp van pay-per-click-advertenties, weinig hulp voor 12% en slechts 4% vond het nutteloos. Tegelijkertijd meldde 88% van de marketeers dat ze volgend jaar van plan zijn het advertentiebudget voor dit soort contextuele advertenties te verhogen. De TOP-4-sites waar de grootste inspanningen voor merken zijn geconcentreerd, worden als volgt gepresenteerd:
Over sociale netwerken Sociale media zijn verre van de eerste plaats in de marketingmix van e-commerce. Slechts 15% van de online winkels besteedt meer dan 50% van hun marketingbudget aan hen, terwijl de meeste minder dan 15% uitgeven. Percentage van het totale budget dat is toegewezen aan advertenties op sociale media De meest populaire platforms hier zijn Facebook en Instagram, YouTube, samen met de Quora Q & A-service, neemt de derde regel. Volgens Hanapin Marketing investeert 44% van de merken in videoadvertenties. Het wordt aanbevolen voor e-commercevertegenwoordigers om video’s en thematische artikelen te testen in de beginfase van de verkooptrechter. En in plaats van geschreven recensies zijn gebruikersrecensies erg effectief. De meest effectieve advertentie-indelingen voor sociale media zijn:
De meest effectieve advertentie-indelingen voor sociale media De mogelijkheid om dynamische advertenties te gebruiken, maakt Facebook tot het belangrijkste sociale netwerk om te winkelen. Met dit formaat kunt u de acties volgen van gebruikers die van het sociale netwerk naar de website van het merk gaan als de Facebook-pixel is verbonden. Op basis van het gedrag van een persoon op de site worden hem vervolgens de meest geschikte producten uit het gehele assortiment aangeboden. Automatisering van advertenties Slechts 3% van de ondervraagden zei dat ze geen automatiseringstools voor advertentieplatforms gebruiken. Onder de ingebouwde slimme tools worden ze het vaakst gebruikt. Onder automatiseringstools werd in dit onderzoek primair verstaan de functionaliteit van Google en Facebook. Geen enkel ander extern systeem dat actief is in de landen waar het onderzoek werd uitgevoerd, kan met hen concurreren in termen van de hoeveelheid gegevens en de potentiële snelheid waarmee efficiëntie wordt bereikt. 50% van de ondervraagde advertentiespecialisten gaf aan dat ze bij het gebruik van geautomatiseerde advertenties nog steeds periodiek wijzigingen aanbrengen in de automatiseringsalgoritmen. Het gebrek aan transparantie en controle over slimme systemen baart zowel bureaus als bedrijven zorgen, maar maakt het over het algemeen gemakkelijker om strategisch met reclame te werken. Volledig handmatige efficiëntie in de wereld van robots en de oververhitte PPC-markt is een bijna onmogelijk doel. Wat moet zich ontwikkelen Ook is aan de respondenten gevraagd op welke gebieden zij hun competenties in de nabije toekomst gaan ontwikkelen. Meestal bevatten de antwoorden de volgende punten:
De belangrijkste ontwikkelingsrichtingen van marketeers voor het komende jaar zijn het ontwikkelen van een promotiestrategie en het bepalen van de effectiviteit van elk advertentiekanaal in verkoop of andere gerichte acties. Ontwikkeling van automatiseringssystemen voor advertenties. De inspanningen van marketeers zullen steeds meer verschuiven naar interactie en beheersing van slimme geautomatiseerde systemen. Met name de vaardigheden van data-analyse, planningsstrategieën en het presenteren van ideeën zullen veel gevraagd worden, handmatig technisch werk zal minder worden. Mobiele conversies. Het aantal aankopen dat wordt gedaan met mobiele apparaten zal blijven groeien, wat betekent dat het nodig zal zijn om de budgetten voor mobiele contextuele campagnes, adverteren op sociale netwerken en andere sites die zijn geoptimaliseerd voor smartphones, te verhogen. Meer video’s. Dit formaat is universeel in alle stadia van de verkooptrechter en mensen kiezen steeds vaker video boven tekst. Daarom zullen video’s een steeds prominentere plaats gaan innemen in e-commercemarketing. Verhalen ontwikkeling. Verhalen wordt een steeds populairder formaat, met de zeldzame mogelijkheid om het hele scherm met advertenties te vullen. Gevolgtrekking Russische advertentieplatforms ontwikkelen zich over het algemeen in lijn met onderzoekstrends. Automatische vertoningsstrategieën verbeteren in zoekmachines, platformgebaseerde conversie-optimalisatie wordt eenvoudiger en sneller en targeting wordt steeds beter aanpasbaar. Bedrijven en bureaus moeten nieuwe producten nauwlettend volgen, beheersen en testen in hun advertenties. Wat vandaag een uniek hulpmiddel lijkt te zijn, wordt morgen gemeengoed, en in advertenties is het buitengewoon nuttig om de eerste te zijn. Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden. E-mail: info@webdevelopmentapp.com BE: +32 499 41 46 24 Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie |
https://webdevelopmentapp.com/nl/ |