Winkelier zijn is misschien wel één van de moeilijkste beroepen die er is. Een winkel goed draaiende houden is een lastige bezigheid en is erg belangrijk voor de winkelier zelf. Wat erg belangrijk is voor een winkel is om producten te verkopen en vanuit daar vaste klanten te krijgen. Winkel loyaliteit is erg belangrijk en zorgt ervoor dat klanten terugkomen. Wat hier belangrijk is, is dat je je klanten kent en ervoor zorgt dat je je klanten tevreden houdt. Blijven aanpassen op de wensen en behoeften van klanten is erg belangrijk en er zijn allemaal statistieken te bemachtigen die dit duidelijk kunnen maken voor jou. Er zijn bedrijven die jou hierbij kunnen helpen en deze statistieken bekend kunnen maken aan jou als winkelier. Het bedrijf dat dat kan doen is Crumbbase. Crumbbase kan heel veel gegevens voor jou meten als winkelier wat erg relevant is en waar je ook echt iets aan hebt. Door middel van Wi-Fi sensoren in de winkel kunnen er gegevens worden gemeten over de klanten en eventueel ook passanten. Dit wordt retail analytics genoemd. Er wordt gemeten hoeveel bezoekers er de winkel in komen op een dag, hoelang ze in de winkel blijven, hoe vaak ze er al zijn geweest(vaste klanten) en of er daadwerkelijk een aankoop wordt gedaan. Daarnaast wordt ook gezien waar in de winkel ze het meest aanwezig zijn en wat de looplijnen zijn. Deze gegevens worden gemeten door middel van de Wi-Fi sensoren die een signaal oppakken van de smartphone van de klant. Wat wel nodig is, is dat het Wi-Fi signaal van de smartphone ingeschakeld staat, anders kan er geen signaal worden ontvangen en kan er ook niet worden gemeten. Gelukkig laten veel mensen het Wi-Fi signaal aanstaan als ze huis verlaten en daarom zijn er genoeg respondenten om te meten. Kies voor statistieken waar je wat aan hebt, kies voor Crumbbase!
|
Bezoek de website voor meer informatie : Klik hier |